Kamis, 19 November 2015

Keradangan Punca dan Menyembuhkan

Keradangan Punca dan Menyembuhkan

Kadang-kadang, ia adalah mudah untuk memberitahu apa yang menyebabkan keradangan. Gigitan serangga, terseliuh dan kecederaan lain biasanya ketara apabila ia berlaku, dan rawatan biasanya cukup jelas. Sebab-sebab lain yang lebih merisaukan. Penyakit jantung boleh menyebabkan bengkak di pergelangan kaki dan kaki yang lebih rendah. Penyakit buah pinggang boleh menyebabkan mana-mana. Mengetahui apa yang perlu dilakukan untuk membantu anda dengan perkara-perkara yang lebih penting daripada keselesaan ... ia boleh menyelamatkan nyawa anda.

Punca Kecil

Bagi kebanyakan kita, peristiwa-peristiwa yang menyusahkan dan agak menyakitkan. Under keadaan yang betul, mereka boleh menjadi lebih buruk, yang akan berkata.

Menggigit: gigitan serangga boleh menyebabkan keradangan dan gatal-gatal yang teruk. Beberapa rawatan rumah boleh membantu dalam mengurangkan faktor gatal serta bengkak. Menggosok alkohol, pelunak daging, suling hazel ahli sihir dan jus limau adalah beberapa contoh. Jika ia adalah santapan Chigger, menggunakan pengilat kuku juga bermanfaat.

Stings: Ini boleh menjadi lebih buruk daripada menggigit pepijat, terutamanya jika alahan hadir. Sejurus selepas sengatan, memohon pes baking soda dan air ke kawasan ini. Ini boleh membantu menarik keluar penyengat dan beberapa racun. Selepas ini dilakukan, menggunakan ais untuk pertama dua puluh empat jam. Air garam Epsom panas yang boleh digunakan selepas tempoh masa itu.

Dengan kedua-dua masalah ini, mencari tanda-tanda kejutan anaphylactic termasuk bengkak di mulut dan tekak, kesukaran bernafas dan tidak sedarkan diri. Ini memerlukan bantuan perubatan dengan segera. Hubungi 911 dan mengikuti arahan yg sementara anda menunggu paramedik.

Lebam: Kedua-dua salur darah pecah dan faktor-faktor lain create bengkak di sekeliling lebam. Ini juga menjadikannya tender untuk disentuh. Ice membantu dalam mengurangkan jumlah lebam dan ke bawah. Terdapat beberapa ubat-ubatan rumah lain yang mungkin berguna. A memampatkan sejuk suling hazel ahli sihir boleh menenangkan. Jika anda tahu bagaimana untuk melakukannya, Arnica juga boleh memberi manfaat, tetapi ia memerlukan beberapa rawatan.

Terseliuh: Jika anda pernah mempunyai terseliuh teruk, anda boleh berhujah bahawa ini bukanlah sebab yang kecil. Mereka boleh menjadi sangat menyakitkan dan mengambil masa yang lama untuk sembuh. Walau bagaimanapun, berbanding dengan orang-orang yang boleh membunuh anda, terseliuh yang sesuai tajuk.

Keseleo perlu dilihat oleh seorang doktor untuk menentukan tahap dan rawatan yang sesuai diperlukan. Ia juga perlu untuk menolak patah, jadi x-ray mungkin diperlukan. Setelah ini dilakukan, satu pelan rawatan akan dirancang.

Jika anda ingin menggunakan remedi rumah, berikut adalah beberapa. Mungkin ada yang akan disyorkan oleh doktor anda. Jika tidak, pastikan anda bertanya sama ada atau tidak yang sesuai untuk anda.

RICE akan disyorkan. Yang bermaksud rehat, ais, mampatan dan ketinggian. Jangan gunakan sendi, pastikan ia susu, ais dan memakai peranti mampatan doktor anda akan memberikan anda. Menggunakan sendi terlalu awal akan mengelakkan ia daripada penyembuhan dan boleh membuat keadaan lebih teruk.

Jika anda lebih daripada lapan belas dan tidak alah kepada aspirin, kulit pokok willow dan Gotu kola boleh membantu. Anda boleh membuat ia sebagai teh untuk menyerap kawasan itu, atau membuat minyak atau alkohol zaitun pengekstrakan. Dua yang terakhir ini boleh digunakan dengan bola kapas beberapa kali sehari.

Punca utama

Ketiga-tiga punca boleh mengubah hidup anda ... atau mengakhirinya jika mereka diabaikan. Tanda-tanda yang tersendiri jika anda tahu apa yang anda cari, walaupun ia adalah mungkin untuk mempunyai gejala penyakit tanpa dilampirkan. Tiada penyakit-penyakit ini perlu dirawat semata-mata oleh rawatan rumah.

Penyakit Jantung: Jika anda mempunyai bengkak di kedua-dua kaki dan pergelangan kaki yang tidak boleh dijelaskan oleh syarat-syarat lain, ia boleh menjadi tanda-tanda masalah jantung. Gejala-gejala lain juga boleh hadir, termasuk sakit dada dan sesak nafas.

Buah pinggang Penyakit: Ini boleh membuat keradangan seluruh badan anda, terutamanya di bahagian muka dan tangan. Anda mungkin tidak mempunyai banyak gejala-gejala lain sehingga penyakit ini telah menjadi sangat serius.

PAD: penyakit arteri periferal boleh menyebabkan keradangan pada kaki atau lengan, biasanya jauh di dalam anggota badan. Ia mungkin sukar untuk mendiagnos, tetapi penting untuk menangkap. Beku boleh membentuk, yang boleh mengakibatkan anda di anggota badan atau hidup anda jika ia menjadi longgar dalam aliran darah.

Jika anda mempunyai keradangan dari sumber yang tidak diketahui, ia adalah idea yang baik untuk doktor anda ... lebih cepat lebih baik. Ia boleh menjadi apa-apa, tetapi jika ia adalah satu daripada masalah-masalah ini, kehidupan anda yang dipertaruhkan. Pastikan anda memberitahu doktor anda tentang gejala-gejala lain yang mungkin telah berlaku, apa-apa keadaan perubatan anda sudah mempunyai dan apa sahaja yang anda ambil, sama ada preskripsi, herba atau di kaunter. Ini akan membantu doktor membuat diagnosis yang betul dan membantu memastikan kualiti yang anda hidup.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar